koherencianap

KOHERENCIANAP


 

RÖVIDEN A KOHERENCIANAPRÓL

Az ún. „koherencianapot” különösen ajánljuk azoknak a TM-gyakorlóknak, akik még nem voltak bentlakásos tanfolyamon, de szeretnék megízlelni – ha csak egyetlen napig is -, hogy milyen csoportban, nagyobb meditációs programot gyakorolni. Egy egész napot adunk az elménknek a transzcendálásra, a szervezetünknek pedig a mély pihenésre és a stresszek feloldására. Kiemelkedünk a mindennapokból és remekül feltöltődünk a nap végére.

Koherencianapokon minden TM-gyakorló részt vehet, függetlenül attól, hogy mióta gyakorolja a TM-et.

A koherencianapon bár egész nap csoportban vagyunk, nem a társalgáson, hanem a tapasztalaton van a hangsúly. A figyelmünk önmagunkra irányul.

A Maharishi által javasolt légzőgyakorlatok („pránajáma”)*, jógagyakorlatok („ászanák”)* és az extra meditációk segítségével a szokásosnál nagyobb pihenéshez jut  a szervezetünk, és ennek frissítő hatását még sokáig érezni fogjuk miután visszatértünk a mindennapi tevékenységeinkhez.

Egy ilyen koherencianap alkalmával nemcsak a meditációs tapasztalatainkat, hanem az ismereteinket és a megértésünket is elmélyítjük: előadásokat hallgatunk Maharishitől, illetve alapvető ismereteket szerezhetünk Maharishi Védikus Tudományának gyakorlati alkalmazásaiból (pl. Maharishi Ájurvéda, Maharishi Szthápatjavéda, Maharishi Dzsjótis, Maharishi Gandharvavéda stb.)

A koherencianapon való részvétel különösen akkor ajánlott, ha:

- megterhelő, fárasztó napjaink, heteink voltak,

- valami miatt nem volt időnk rendszeresen meditálni vagy úgy érezzük, hogy elakadtunk a TM gyakorlásában: hiányoznak a rendszeres gyakorlást motiváló mélyebb tapasztalatok,

- szeretnénk megbeszélni a tapasztalatainkat.

* A koherencianapot vezető TM-tanárok a találkozó elején bemutatják ezeket: nincs szükség a pránajáma vagy az ászanák semmiféle előzetes ismeretére.

A KOHERENCIANAP TIPIKUS FELÉPÍTÉSE

– érkezés reggel (kényelmes ruhában), könnyű reggeli

– ászanák (=jógagyakorlatok) és pránajáma (=légzőgyakorlat) (Aki még nem ismeri, itt megtanulhatja: sokat segítenek abban, hogy a testet és az elmét még jobban felkészítsük a TM, illetve a TM-Szidhi program gyakorlására.)

– reggeli közös TM, illetve TM-Szidhi, több körben

– ebéd

– séta

– a tapasztalatok megbeszélése és előadások

– ászanák és pránajáma

– délutáni közös TM, illetve TM-Szidhi több körben

– tortaünnepség

HASZNOS INFORMÁCIÓK

Hozzunk magunkkal meleg zoknit, termoszban valamilyen meleg italt (pl. ájurvédikus teát), szabadidőruhátpolifómot, párnát és takarót a jóga ászanákhoz és a pihenéshez.

szidhák hozzanak magukkal egy gumis lepedőt (90 cm x 200 cm x 35 cm méretű szivacshoz).

Amennyiben az ebédet egyénileg kell megoldani, hozzunk a helyszínen fogyasztható, könnyű, lehetőleg bioalapanyagokból készült vegetáriánus ételt / szendvicset, de a szervezőktől kapunk tájékoztatást a közeli éttermekben való étkezési lehetőségről is.

A mély tapasztalatok érdekében érkezzünk kipihenten: előző este feküdjünk le időben (22.00 előtt).

Ne fogyasszunk alkoholt és kávét, illetve lehetőleg ne dohányozzunk.

Tartsuk kikapcsolva a mobiltelefonunkat és ne internetezzünk.

A Bhagavad-gítá

Maharishi magyarázataival

 Maharishi a védikus irodalom „zsebkönyvének” nevezte a Bhagavad-gítát és azt mondta róla, hogy a benne foglaltak tartalmazzák a védikus irodalom teljes tanításának a lényegét.

A Bhagavad-gítá megrendelhető a Vaszistha Kiadó honlapján. 

 

Megrendelem!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest